بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از زندان بندرعباس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از بند نسوانِ زندان بندرعباس بازدید کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه دادستان مرکز استان و سرپرست اجرای احکام دادسرای بندرعباس با حضور در زندان مرکزی این شهرستان ضمن دیدار با مددجویان و بررسی درخواست ها و مشکلات آنها، در خصوص مطالب مطرح شده، دستورات لازم را صادر کرد.

 قهرمانی گفت: در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها، تدابیر لازم از سوی دادگستری استان هرمزگان اتخاذ شده و بر این اساس برای تمامی قضات در حوزه های مختلف قضایی، برنامه‌های بازدید هفتگی از ندامتگاه‌ها تدوین شده که با ساز و کار‌های نظارتی لازم و به صورت مستمر اجرا می‌شود.

او گقت: نظارت بر اقدامات فرهنگی و تربیتی مسئولان و کارکنان زندان، بررسی شرایط و محل نگهداری زندانیان و دیدار چهره به چهره با محکومان بند نسوان و همچنین پیگیری مطالبات آن‌ها از برنامه‌های بازدید امروز بوده است.

قهرمانی با اشاره به سیاست های قوه قضاییه برای بهره مندی حداکثری مددجویان از تأسیسات قانونی گفت: شاهد تلاش جدی و تعامل مثبت مراجع قضایی و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در جهت تحقق این امر هستیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه گفت: رفع مشکلات قضایی مددجویان در اولویت کاری دستگاه قضایی استان است و در همین راستا با رأفت اسلامی درخواست ها و پرونده های آنان بررسی می شود.

 او همچنین در این بازدید ضمن تماس تلفنی با تعدادی از مقامات قضایی، ضمن پیگیری آخرین وضعیت پرونده برخی از مددجویان زن، دستوراتی را به منظور برخورداری زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.